Реалізація безпеки пасажирів при порушенні герметичності салону літака у висотних польотах

 

Рудаков Сергій Валерійович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0001-8263-0476

 

Миргород Оксана Володимирівна

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-5989-3435

 

Петухова Олена Анатоліївна

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-4832-1255

 

Пирогов Олександр Вікторович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-0958-0801

 

Щолоков Едуард Едуардович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-9923-1487

 

Корнієнко Руслан Валерійович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0003-4854-283X

 

DOI: https://doi.org/10.52363/2524-0226-2024-40-16

Ключові слова: резервний час, метод регресійного аналізу, комплекс засобів опвіщення пасажирів, гіпоксія

 

Анотація

 Вдосконалений комплекс технічних засобів колективного оповіщення про величини граничного резервного часу збереження свідомості пасажирів при порушення герметичності салону літака внаслідок виникнення надзвичайної ситуації під час висотного польоту. Досліджено статистичні дані щодо виникнення надзвичайних ситуацій на пасажирських літаках, які свідчать про необхідність розробки засобів реалізації безпеки пасажирів літаків цивільної авіації при виникненні нештатних ситуації. Одним з таких є комплекс технічних засобів колективного оповіщення пасажирів про величини граничного резервного часу збереження свідомості при надзвичайних ситуаціях у висотних польотах. Вирішувалась проблема реалізації безпеки пасажирів повітряних суден шляхом виявлення та усунення деяких розбіжностей між можливостями оповіщення пасажирів та відсутністю системи технічних засобів, які дозволяють реалізувати таке оповіщення. Розглянуто математичний підхід до побудови інтегральних показників небезпеки надзвичайних ситуацій висотного польоту, який дозволив обґрунтувати необхідність розвитку технологій моніторингу обстановки в салоні літаку для своєчасного розпізнавання потенційно небезпечних ситуацій, обумовлених зниженням барометричний тиску. Вирішене наукове завдання дослідження, яке включає в себе розробку системи науково обґрунтованих технічних рішень оповіщення пасажирів повітряних суден при порушення герметичності салону. Особливостями та відмінними рисами отриманих результатів, стала розробка алгоритму ризикометрії безпеки висотних польотів , що базуються на людському факторі з подальшим впровадженням у комплекс технічних засобів для реалізації безпечного середовища Представлена оцінка безпеки пасажирів, розрахована в реальному часі спираючись на первинні показники, що доступні для реєстрації впродовж всього польоту (також, в умовах порушення герметичності салону). Практичне застосування отриманих результатів може використовуватися в авіаційній сфері в разі виникнення надзвичайної ситуації.

 

Посилання

 

  1. Bugayko D., Shevchenko O. Indicators of air transport sustainable development. Intellectualization o f Logistics and Supply Chain Management. 2020. № 4. Р. 6–18.
  2. Analysis on water content of product gas in onboard oxygen generation system (OBOGS) / Dongsheng J. and oth. International Conference on Aircraft Utility Systems (AUS): conference paper. IEEE. 2016. P. 340–345. doi: 10.1109 /AUS.2016.7748071
  3. Balbi G., Moraglio M. Proposal to hybridise communication and mobility research agendas. In: S. Fari, M. Moraglio, еds. Peripheral flows: A Historical Perspective on Mobilities between Cores and Fringes. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing. 2016. P. 10–27.
  4. Safety Management Manual Doc 9859 URL: https://www.unitingaviation.com/

publications/9859/

  1. Groenenboom, J. Aircraft health monitoring. The True Value of Aircraft Health Monitoring and Data Management. Proceedings of the 13th Maintenance Cost Conference. Panama, September 13–15. 2017. P. 172 – 179.
  2. Global Market Forecast. Future Journeys 2013 – 2020 AIRBUS S.A.S Blagnac Cedex: Art @ Caractere, 2013. 125 p. URL: http://www.airbus.com/company/

market/forecast/?elD=damfrontend push@docID=33755

  1. Рудаков С.В., Петухова О.А., Миргород О.В., Кулаков О.В. Ефективність технічних засобів інформування пасажирів повітряних суден при надзвичайних ситуаціях. Проблеми надзвичайних ситуацій. Х.: НУЦЗУ. 2022. Т.2 (36). С. 133–146. URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/17071
  2. Adrian T., Crump R.K., Vogt E. Nonlinearity and flight-to-safety in the risk-return trade-off for stocks and bonds. The Journal of Finance. 2019. Vol. 74. № 4. P. 1931–1973
  3. Executive Agreements Database, Statement Regarding the Supplement with The Denmark and Norway Under The Memorandum of Understanding Concerning the Cooperative Framework For System Development and Demonstration of the Joint Strike Fighter, with Annexes Signed At Washington May 28 and June 20, 2022 Entered Into Force June 20, 2022. doi: 10.7910/dvn/dpheue
  4. Ministère de l’aménagement du territoire et de l’environnement (France) / International Handbook on Forest Fire Protection Technical guide for the countries of the Mediterranean basin, 2020. 149 p.
  5. L. Fedrizzi, S. Rossi, R. Cristel, P.L. Borona / Corrosion and behavior of HVOF cermet coating used to replace hard chromium.Electrochim. Acta 2020.49. Р. 2803–2814.
  6. Analysis on water content of product gas in onboard oxygen generation system (OBOGS) / Dongsheng J. and oth.International Conference on Aircraft Utility Systems (AUS) : conference paper. IEEE. 2016. P. 340–345. doi: 10.1109 / AUS.2016.7748071
  7. Зарубін А. М. Висотне обладнання літальних апаратів: навч. посібник. Харків: ХНУПС, 2015. 112 с.
  8. Military Unmanned Systems. Annual Handbook. ISSUE 26. April 2018. Shephard. 368 p.
  9. NWCG (National Wildfire Coordinating Group) / Standards for Aerial Supervision, February, 2020. 120 p.
  10. F. Zakharin, S. Ponomarenko. Unmanned Aeral Vehicle Integrated Navigation Complex with Adaptive Tuning / Proceedings of IEEE 4-th International Conference, Kyiv. 2017. Р. 23–26.
  11. Grishmanov E., A. Mogilatenko Yu Danilov. Development of information technology for automated forecasting of adverse aviation events in flight. Control, navigation and communication systems. Collection of scientific papers 1. 2019. № 53. Р. 36–40. doi: 10.26906/sunz.2019.1.036