Підігрівник палива дизельного двигуна внутрішнього згоряння спеціального транспортного засобу

 

Коваленко Роман Іванович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0003-2083-7601

 

Калиновський Андрій Якович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-1021-5799

 

Кривошей Борис Іванович

Національний університет цивільного захисту України

https://orcid.org/0000-0002-2561-5568

 

Назаренко Сергій Юрійович

Національний університет цивільного захисту України

https//orcid.org/0000-0003-0891-0335

 

DOI: https://doi.org/10.52363/2524-0226-2022-36-7

 

Ключові слова: підігрівник палива, спеціальний транспортний засіб, дизельне паливо, гранична температура фільтрованості палива

 

Анотація

Запропоновано удосконалену конструкцію підігрівника палива дизельного двигуна внутрішнього згоряння, яка забезпечує свою працездатність за умов, коли маршовий двигун спеціального транспортного засобу не запущений. Технічний результат досягається шляхом паралельного приєднання до відомої конструкції підігрівника палива дизельного двигуна внутрішнього згоряння трубопроводу випуску відпрацьованих газів, що з’єднаний з автономним повітряним обігрівачем кабіни транспортного засобу. Відповідно об’єктом дослідження є конструкція спеціальних транспортних засобів, а предметом дослідження – способи удосконалення пускових властивостей дизельних двигунів внутрішнього згоряння в умовах низьких температур навколишнього середовища. Перевірка працездатності запропонованої конструкції підігрівника палива дизельного двигуна внутрішнього згоряння виконувалася шляхом використання загальновідомих методів розрахунку пластинчастих теплообмінних апаратів. Для розрахунків були використані характеристики автономного повітряного обігрівача кабіни транспортного засобу моделі «Планар-8ДМ-24». Встановлено, що температура дизельного палива, яка підтримується в паливному баку поблизу паливозабірника під час роботи автономного повітряного обігрівача кабіни транспортного засобу за умови, коли пуск маршового двигуна не здійснено складає близько 0 °С. Це значення є вище граничної температури фільтрованості літнього дизельного палива, тобто дозволяє стверджувати про працездатність запропонованої конструкції підігрівника палива. Запропонована конструкція підігрівника палива дизельного двигуна внутрішнього згоряння найбільш підходить для спеціальних транспортних засобів, які експлуатуються практичними підрозділами і дозволяє покращити пускові властивості маршових двигунів в умовах низьких температур навколишнього середовища.

 

Посилання

  1. Tiutiunyk V., Ivanets H., Tolkunov I., Stetsyuk E. System approach for readiness assessment units of civil defense to actions at emergency situations. Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2018. Vol. 1. P. 99-105. doi: 10.29202/nvngu/2018-1/7
  2. Kovalenko R., Kalynovskyi A., Nazarenko S., Kryvoshei B., Grinchenko E., Demydov Z., Mordvyntsev M., Kaidalov R. Development of a method of completing emergency rescue units with emergency vehicles. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. Vol. 3(100). P. 54–62. doi: 10.15587/1729-4061.2019.175110
  3. Park Y., Hwang J., Bae C., Kim K., Lee J., Pyo S. Effects of diesel fuel temperature on fuel flow and spray characteristics. Fuel. 2015. Vol. 162. P. 1–7. doi: 10.1016/j.fuel.2015.09.008
  4. Jeong-Hwa L., Hyung-Won P., Woong-Su L., Young-Jea L., Bo-Hee L., Dal-Hwan Y. Low Temperature Fluidity Performance Evaluation of Composited Package Fuel Heater for Diesel Cars. Journal of IKEEE. 2014. Vol. 18(1). P. 152–158. doi: 10.7471/ikeee.2014.18.1.152
  5. Mikkonen S., Kiiski U., Saikkonen P., Sorvan J. Diesel Vehicle Cold Operability Design of Fuel System Essential Besides Fuel Properties. SAEInt J. Fuels Lubr. 2012. Vol. 5(3). P. 977–989. doi: 10 4271/2012-01-1592
  6. Samsudin A., Galuh N. B. Investigation of the effects of preheating temperature of biodiesel-diesel fuel blends on spray characteristics and injection pump performances. Renewable Energy. 2019. Vol. 140. P. 274–280. doi: 10.1016/j.renene.2019.03.062
  7. Sirajudin M., Husaini A., Widagdo T., Mataram A. The Effect Of Magnetic Field And Heater In Biodiesel Fuel Line Toward Torque, Power, and Fueld Consumption Of One Cylinder Four Stroke Diesel Engine At Maximum Load. Journal of Physics: Conference Series. 2019. Vol. 1198. P. 1–6. doi: 10.1088/1742-6596/1198/4/042002
  8. Bisri H., Wijayanto D. S., Ranto. Effect of Biodiesel and Radiator Tube Heater on Fuel Consumption of Compression Ignition Engine. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2017. Vol. 288. P. 1–9. doi: 10.1088/1757-899X/288/1/012071
  9. Sandu V. Diesel Fuel Heater Using Engine Coolant for Cold Weather Operation. Bulletin of the Transilvania University of Braşov. Series I. 2016. Vol. 9(58). P. 1–8. http://webbut2.unitbv.ro/BU2016/Series%20I/BULETIN%20I/Sandu_V.pdf
  10. Bo-Hee L., Byong-Min S., Xiang Z., Dal-Hwan Y. Data Monitoring System for Activation Analysis Based on Fuel Heater of Diesel Cars. Journal of IKEEE. 2014. Vol. 18(2). P. 179–184. doi: 10.7471/ikeee.2014.18.2.179
  11. Підігрівник палива дизельного двигуна внутрішнього згоряння: пат. 79561, МПК (2013.01) F02N 19/00. № u201212467, заявл. 31.10.2012; опубл. 25.04.2013, Бюл. № 8. 4 с.