Підвищення ефективності гасіння пожеж у підвагоному просторі метро гелеутворюючими складами

 

Остапов Костянтин Михайлович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-1275-741X

 

Сенчихін Юрій Миколайович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-5983-2747

 

Аветісян Вадим Георгійович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-5986-2794

 

Гапоненко Юрій Іванович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0003-0854-5710

 

Кириченко Ігор Костянтинович

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

http://orcid.org/0000-0001-7375-8275

 

DOI: https://doi.org/10.52363/2524-0226-2023-38-18

 

Ключові слова: вогненна речовина, гелеутворючий склад, вагон метро, візок підвагонного гасіння

 

Анотація

 

Підвищено ефективності гасіння пожеж підвагонного простору вагонів на станціях метрополітену за рахунок використання спеціального візка подачі гелеутворюючих складів у важкодоступні місця під вагонами метро. З метою забезпечення подачі гелеутворюючої системи у важкодоступні місця під вагонами метро, запропоновано використовувати спеціальний візок, який рухається всередині основної колії метрополітену в поглибленому лотку водозбірника, завдяки тросової лебідки за принципом «тягни-штовхай» з автономним електричним реверсивним приводом. Для підтвердження ефективності гасіння, на спеціальному стенді, що дозволяв змінювати положення модельного вогнища в просторі, до положення умовної стелі-підлоги було проведено порівняльні експерименти для трьох типів найбільш розповсюджених вогнегасних речовин, з визначенням середніх значень часу та витрати вогнегасних речовин на гасіння пожежі, при різних кутах нахилу їх подавання. Визнано, що використання гелеутворюючих складів, при гасінні елементів обладнання у підвагонному просторі, сприяє скороченню витрат на гасіння та дозволяє в 2,5 рази швидше погасити вогнище під вагоном. Встановлено, що зміна кута нахилу палаючої поверхні суттєво впливає на ефективність гасіння водою та вогнегасним порошком. Отриманні данні підтверджують доцільність створення спеціальних візків для підвагонного гасіння з використанням вогнегасних гелеутворючих складів. Отриманні результати є корисними та важливими, оскільки підтверджують підвищення ефективності гасіння підвагоного простору гелеутворюючими складами, відображають скорочення в рази часу та витрати вогнегасної речовини при використанні гелеутворюючих складів. Використання спеціального візка підвагоного гасіння гелеутворючими складами дозволяє автоматизовано здійснювати дистанційне гасіння у важкодоступних місцях підвагоного простору, що значно підвищує безпеку рятувальників при гасінні таких пожеж.

 

Посилання

 

  1. Zeng Long, Maohua Zhong, Junfeng Chen, Huihang Cheng. Study on emer-gency ventilation strategies for various fire scenarios in a double-island subway station. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics. 2023. Vol. 235. 105364. doi: 10.1016/j.jweia.2023.105364
  2. Kai Wang, Weiyao Cai, Yuchen Zhang, Haiqing Hao, Ziting Wang. Numerical simulation of fire smoke control methods in subway stations and collaborative control system for emergency rescue. Process Safety and Environmental Protection. 2021. Vol. 147. P. 146–161. doi: 10.1016/j.psep.2020.09.033
  3. Zheng Wei, Zhang Xi, Wang Zhuo-fu Experiment study of performances of fire detection and fire extinguishing systems in a subway train. Procedia Engineering. 2016. Vol. 135. Р. 393–402. doi: 10.1016/j.proeng.2016.01.147
  4. Saveliev D., Khrystych O., Kirieiev O. Binary fire-extinguishing systems with separate application as the most relevant systems of forest fire suppression. European journal of technical and natural science. 2018. Vol. 1. 2018. Р. 31–36. URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/7121
  5. Ostapov K. M., Senchihin Yu. N., Syrovoy V. V. Development of the installa-tion for the binary feed of gelling formulations to extinguishing facilities. Science and Education a New Dimension. Natural and Technical Sciences. 2017. Vol. 132. Р 75–77. URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/3891
  6. Ng Y. W., Chow W. K., Cheng C. H., Chow C. L. Scale modeling study on flame colour in a ventilation-limited train car pool fire. Tunnelling and underground space technology. 2019. Vol. 85. P. 375–391 doi: 10.1016/j.tust.2018.12.026
  7. Lyman Dale Ambulatory surgery center safety guidebook. Managing code re-quirements for fire and life safety. 2018. P. 23–26 doi: 10.1016/B978-0-12-849889-7.00005-4
  8. Gravit M. Vaititckii A. Shpakova A. Subway constructions fire safety regulatory. Requirements procedia engineering. 2016. Vol. 165. P. 1667–1672. doi: 10.1016/j.proeng.2016.11.908
  9. Zhanga Limao, Wua Xianguo, Liub Menjie, Liuc Wenli, Ashuri Baabak Dis-covering worst fire scenarios in subway stations: A simulation approach. Automation in construction. 2019. Vol. 99. P. 183–196. doi: 10.1016/j.autcon.2018.12.007
  10. De-xu Du, Xu-hai Pan, Min HUA. Experimental study on fire extinguishing properties of compound superfine powder. Procedia Engineering. 2018. Р. 142–148. doi: 10.1016/j.proeng.2017.12.126
  11. Ostapov et al., Improving the installation of fire gasing with gelelating com-pounds. Problems of emergency situations. 2021. Vol. 33. Р. 4–14. URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/14116
  12. Chernukha A. et al., Mathematical modeling of fire-proof efficiency of coat-ings based on silicate composition. Materials science forum. 2019. Vol. 1006. Р. 70–75. doi: 10.4028/www.scientific.net/MSF.1006.70
  13. Pietukhov R., Kireev A., Slepuzhnikov E., Chyrkina M., Savchenko A. Lifetime research of rapid-hardening foams. Problems of emergency situations. 2020. Vol. 31. Р 226–233 URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/11675
  14. Ostapov K., Kirichenko I., Senchykhyn Y. Improvement of the installation with an extended barrel of cranked type used for fire extinguishing by gel-forming compositions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. Vol. 4(10(100)). Р. 30–36. doi: 10.15587/1729-4061.2019.174592чинників пожежі, 2000. 118 с.