Геоінформаційна система управління пожежними підрозділами

 

Кустов Максим Володимирович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-6960-6399

 

Морщ Євген Володимирович

Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям апарату ДСНС

http://orcid.org/0000-0003-0131-2332

 

Федоряка Олег Іванович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0001-6381-5985

 

Сошинський Олександр Ігоревич

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-7921-1294

 

Савченко Олександр Віталійович

Національний університет цивільного захисту України

http://orcid.org/0000-0002-1305-7415

 

DOI: https://doi.org/10.52363/2524-0226-2021-34-9

 

Ключові слова: геоінформаційна система, технологічна схема, GAS платформа, інтерактивні шари, локальна територія, район обслуговування, розміщення підрозділів

 

Анотація

Розроблено модель інтенсивності руху пожежних підрозділів по транспортним шля-хам з різними характеристиками. На базі отриманої моделі проведено порівняльний розрахунок середньої швидкості руху пожежних підрозділів у обласних центрах, містах районного значення та селищах. Розроблено структуру геоінформаційної системи управління пожежними підрозділами з використання стандартних розширень для SQL серверів та включає в себе щонайменш 9 шарів, деякі з яких мають інтерактивні зв’язки із додатковими базами даних. Розроблена структура дозволяє вирішувати комплекс питань управляння пожежними підрозділами, як на етапі проектування забудови локальної території так і під час управління процесом гасіння пожеж на цій території. Інтегрування даних з розподілам пожежного ризику по локальній території та територіального розміщення пожежно-рятувальних частин в інтерактивній формі дозволить оптимізувати територіальне розміщення пожежно-рятувальних частин на етапі забудови, а також визначити актуальність вже існуючої забу-дови ступеням пожежного ризику. Інтерактивна інформація про наявність оперативно-рятувальної техніки у відповідних підрозділах та стан транспортної мережі на шляхах до місця пожежі дозволяє керівнику гасіння пожежі та оперативно-диспетчерській службі швидко визначити який вид та кількість техніки та особового складу можна задіяти на ліквідацію певної пожежі, визначити час прибуття підрозділу до місця виклику, а також швидко перенаправляти резерви у випадку необхідності. Сукупне використання розробленої струк-тури геоінформаційної системи із супутниковою системою контролю руху транспорту дозволяє контролювати переміщення оперативно-рятувальних підрозділів та перерозподіляти сили та засоби в межах локальної території.

 

Посилання

  1. Kravtsiv, S. Ya., Sobol, O. M., Maksimov, A. V. (2016). The anasysis of integral risks of the territore of Ukraine. Problems of emergencies situation, 23, 53 60. URL: http://pes.nuczu.edu.ua/uk/arkhiv-nomeriv/43-vipusk-23
  2. Xia, Z., Li, H., Chen, Y., Yu, W. (2019). Integrating spatial and non-spatial dimensions to measure urban fire service access. ISPRS International Journal of Geo-Information, 8, 138–145. doi: 10.3390/ijgi8030138
  3. Kravtsiv, S. Ya., Sobol, O. M., Samiliv, T. Ya. (2018). Determination of the limits of the application of the statistical method for evaluation integral fire risks. Problems of emergencies situation, 27, 47 51. URL: http://pes.nuczu.edu.ua/uk/arkhiv-nomeriv/47-vipusk-29
  4. Jain, S., Jain, S. S., Jain, G. (2017). Traffic congestion modelling based on origin and destination. Procedia Engineering, 187, 442 450. doi: 10.1016/j.proeng.2017.04.398
  5. Keane, R. E. Drury, S. A., Karau, E. C., Hessburg, P. F., Reynolds, K. M. (2010). A method for mapping fire hazard and risk across multiple scales and its application in fire management. Ecological Modelling, 221, 2 18. doi: 10.1016/j.ecolmodel.2008.10.022
  6. Kustov, M. V., Tyutyunyk, V. V., Fedoryaka, O. I. (2020). Assessment of the level of fire danger in the local area. Fire safety problems, 48, 67 79. URL: https://nuczu.edu.ua/ukr/arkhiv-nomeriv/74-zbirka-naukovykh-prats-ppb/3435-vipusk-48
  7. Bolstad, P. (2016). GIS fundamentals: A first text on geographic information systems. Eider (PressMinnesota), 178. http://repository.ntt.edu.vn/jspui/handle/ 298300331/2885
  8. Matthews, P. (2018). Station Design: A GIS Approach to Fire Station and EMS Projects. Firehouse, 12 18. URL: https://www.firehouse.com/stations/news/21011087/ station-design-a-gis-approach-to-fire-station-and-ems-projects
  9. Liu, X., Wang, X., Wright, G., Cheng, J. C., Li, X., Liu, R. (2017). A state-of-the-art review on the integration of Building Information Modeling (BIM) and Geographic Information System (GIS). ISPRS International Journal of Geo-Information, 6(2), 53. doi: 10.3390/ijgi6020053
  10. Castronova, A. M., Goodall, J. L., Elag, M. M. (2013). Models as web services using the open geospatial consortium (ogc) web processing service (wps) standard. Environmental Modelling & Software, 41, 72 83. doi: 10.1016/j.envsoft.2012.11.010
  11. Alexandris, G., Giannikos, I. (2010). A new model for maximal coverage exploitting GIS capabilities. European Journal of Operational Research, 202, 328 338. doi: 10.1016/j.ejor.2009.05.037
  12. Geoinformation system of emergency prevention. Developed by MagneticOne Municipal Technologies. 2018. URL: https://magneticonegis.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=c3ee695327424c9390fc610ce55a409b
  13. Morozov, V., Iarkov, S. (2018). The application of lane occupancy parameter for solving tasks of traffic management. Transportation research procedia, 36, 520 526. doi: 10.1016/j.trpro.2018.12.141
  14. Wang, W. X., Guo, R. J., Yu, J. (2018). Research on road traffic congestion index based on comprehensive parameters: Taking Dalian city as an example. Advances in Mechanical Engineering, 10(6), 1 8. doi: 10.1177/1687814018781482
  15. Changxi Ma, Jibiao Zhou, Xuecai (Daniel) Xu, Jin Xu. (2020). Evolution Regularity Mining and Gating Control Method of Urban Recurrent Traffic Congestion: A Literature Review. Journal of Advanced Transportation, 2020, 13. doi: 10.1155/2020/5261580
  16. Kustov, M. V., Sobol, O. M., Fedoryaka, O. I. (2021) Territorial location of fire departments of different functional capacity. Problems of emergencies, 33, 181 192. doi: 10.52363/2524-0226-2021-33-14
  17. Şen, A., Önden, İ., Gökgöz, T., Şen, C. (2011). A GIS approach to fire station location selection. GeoInformation for disaster management, 10 15. doi: 10.13140/2.1.2568.4804
  18. Linn, K. N. Z., Lupin, S., Linn, H. H. (2019). Analysis of the effectiveness of fire station locations using GIS-model. In 2019 IEEE Conference of Russian Young Researchers in Electrical and Electronic Engineering (EIConRus), 1840 1843. doi: 10.1109/EIConRus.2019.8657048